هشتم بهمنماه با حضور مقامات وزارت ارتباطات و بانک مرکزی، همراه اول بهطور رسمی از اپلیکیشن سنجینه بهمنظور اعتبارسنجی شخصی مشتری، اعتبارسنجی دیگران، احراز هویت، رفع ابهامات، خدمات محتوایی و شکایت از خدمات رونمایی شد.
سامانه سنجینه با ارائه یک کارنامه اعتباری بهتمامی افراد ایرانی که سابقه فعالیت اعتباری دارند، امکان بررسی دقیقتر اعتبار و خوش حسابی افراد در معاملات اعتباری و دریافت اعتبارات را فراهم میکند. از طریق سنجینه و اعتبار سنجی شخصی مشتری سیستم بانکی میتواند رتبه و نمره اعتباری و کارنامه سوابق بانکی از تسهیلات و چکهای برگشتی خود را مشاهده کند و دلایل پایین بودن نمره خود را برای رفع مشکلات مشاهده کند. در ابتدای این مراسم شیوا کریمی راد، مدیرمحصول سنجینه خدمات این سامانه را معرفی کرده و گفت «سنجینه در واقع تصویر اعتباری شما نزد نظام مالی کشور را در اختیار خودتان قرار می دهد تا امکان بهبود آن را داشته باشید.» سامانه سنجینه با استفاده از اطلاعات موجود در «سامانه ملی اعتبارسنجی» سابقه اعتباری و مالی افراد را سنجش کرده و در قالب یک نمره و یک رتبه در اختیار کاربران قرار میدهد. سامانه ملی اعتبارسنجی در سال 1389 با مجوز و نظارت بانک مرکزی تاسیس شد و کلیه بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و کلیه تامینکنندگان موظف به تامین اطلاعات موردنیاز این سامانه شدند.